Jeles betul VK baca brader ni punya cerita diet. Makan macam biasa tapi boleh turun 10 kg dalam masa dua bulan.

Nak tau macam mana berat yang dia berjaya kurangkan tu rasa macam mana? Korang angkat kampit beras 10 kilo. Berat kan.

Dan cara dia kuruskan badan punyalah mudah sampai VK sendiri pun teruja nak cuba. Itulah juga sebabnya posting saudara Harith Faisal ini jadi viral .

Mendapat lebih 13 ribu perkongsian di Facebook selepas dia memuat naik status berkongsi cara dietnya, salah satu yang perkara paling menarik menjadi amalannya adalah minum teh hijau.

Selain diet rendah kalori amalan ini dikatakan sangat membantu dia menurunkan berat badan. Jom ikut perkongsian saudara Harith Faizal.

Sepanjang 2 bulan ini yang diamalkan

Benda ni antara yang saya amalkan sepanjang saya diet 2 bulan ni. Yup! Hari ni genap 2 bulan saya mula diet. Dah dapat turun 10kg tanpa sebarang supplement. Diet kurang kalori.

Saya makan nasi, makan ayam, makan ikan, makan sayur, makan spegeti. Makan je, tapi saya kurangkan pengambilan dia. Memang tinggal air bergula kecuali masa cheat day.

Saya tak pasti betul ke tak dari segi saintifik. Tapi saya rasa sendiri, bila saya amalkan minum teh hijau ni, perut tak masuk angin, tak sebu dan tak kembung sepanjang diet saya ni.

Okay kejap. Saya google dulu. Tak sah kalau tak pakai skil menggoogle saya yang hebat sejak azali ni. Haha! Jadi, teh hijau ni katanya kalau kau amalkan dia setiap hari;

1. Dapat berikan tenaga.

2. Dapat tingkatkan pembakaran lemak.

3. Dapat tingkatkan metabolisma.

4. Sekaligus, dapat turunkan berat badan.

Silalah cari teh hijau

Sila cuba kepada yang tengah diet. Yang saya buat ni memang air teh hijau kosong. Takda gula, takda susu. Mula-mula rasa memang tak sedap. Lama-lama tak sedap jugak. Eh!

Kat mana nak beli? 99 Speedmart.

Saya pakai dua brand teh hijau jenis uncang. Uncang jelah. Senang nak buat, kan. Sehari saya pakai 2-3 uncang saja. Biasa satu uncang, saya pakai 2 round sebab nak jimat.

1. Ahmad Tea Jasmine Green Tea 25 teabags harganya RM4.40 saja. (Sedap)

2. Boh Green Tea 50 Teabags harganya RM9.40 saja. (Kurang sedap)

Doakan saya dapat turun lagi a few kilo untuk sama berat masa saya zaman bujang. Jaga kewangan, bagus untuk miliki aset. Jaga kesihatan, bagus kerana badan adalah aset.

Sebelum ni hari-hari cerita pasal pengurusan kewangan dan pelaburan hartanah. Hari ni buang tebiat sikit cerita pasal pengalaman turun berat badan pulak. Lantaklah.

Kalau jumpa saya kat luar dan nampak saya dah susut berat badan, ringan-ringankanlah mulut tegur, “Eh Harith, nampak macam dah kuruslah”. Itu motivasi untuk saya.

Sumber : Harith Faisal

 

 

Tinggalkan Komen

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Kumpulan Karangkraf

error: