Negara kita ni memang tak boleh nak dinafikan lagi mengenai betapa ramainya warga negara asing. Lihat sahajalah kalai waktu Hari Raya Aidilfitri. Tatkala ramai penduduk tempatan balik ke kampung halaman, warga negara asing punyalah ramai di ibu kota. Masing-masing keluar bersiar-siar di kompleks beli-belah. Dari situ boleh lihat betapa ramainya mereka.

Pemilik akaun facebook dengan nama Sharlia Syarizam menceritakan pengalaman menakutkan bersama warga negara asing berkulit hitam yang selalunya dipanggil Awang Hitam. Apa yang boleh kita ambil iktibar melalui perkongsian ini ialah lebih berhati-hati dan elak daripada berjalan seorang diri terutama pada waktu tengah malam.

 

Peringatan untuk warga Shah Alam

Penduduk Shah Alam, be careful okay. Lagi lagi perempuan, ni memang jadi kat diri aku sendiri. Area section 7, parking basement Visitor I-Suite I-soho P3(colour biru) .

 

 

 

Takut sangat sampai tak jumpa jalan nak ke rumah sendiri

Kadangkala, apabila kita dalam keadaan terlalu takut, otak tak mampu nak berfikir. Itulah yang dihadapi oleh Sharlia. Disebabkan ketakutan diekori oleh Awang hitam, dia tidak mampu nak ingat jalan ke rumahnya. Sehinggalah dia menelefon teman serumahnya, barulah dia boleh berfikir dan akhirnya bertemu dengan rumahnya sendiri.

Dalam aku dah naik 10 tangga, aku toleh belakang, tengok dia tengah kejar aku tapi dia baru tutup pintu kecemasan, pastu aku lari laju-laju. Aku terus keluar kat pintu UG tu, sampai UG aku nampak pakcik sorang ni dan guard. Pastu aku beritahu dia, pastu dia turun tengok. Pastu pakcik tu suh aku balik rumah terus. Takut dia cari aku ikut jalan lain. Pastu dah gelabah camtu, rumah sendiri pun tak jumpa. Bayangkanlah, aku call member aku. Dia bagitau semua rumah.

Then barulah aku jumpa rumah. Tapi neg** hanji***. Dia bukan sorang, bukan kecik, dia 3 orang pastu badan ya Allah. Aku rasa aku dengan dia, aku jauh kecik bawah ketiak dia. Kepala aku paras te*** dia agaknya. Kalau lah dia sempat tarik aku, tak tahulah apa jadinya. Memang semua tak jumpa aku lagi. Emm semoga korang tak kena macam aku. Perempuan kat luar sana, hati hati dengan Niga* ni, dia memang tak guna!

Sumber: https://www.facebook.com/100002087444920/posts/1911604422252454/

Tinggalkan Komen

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: