Pengalaman Manis Adam Corrie Selepas Seminggu Jadi Bapa, Bangun 2.30 Pagi Berjaga Sampai Subuh

Pengalaman Manis Adam Corrie Selepas Seminggu Jadi Bapa, Bangun 2.30 Pagi Berjaga Sampai Subuh

 

 

 

Umum mengetahui bahawa pelakon berbangsa Cina berbakat besar, Adam Corrie Lee telah menimang cahayamata pertama selepas 10 tahun berkahwin. Banyak kali isterinya mengalami keguguran, namun berkat kesungguhan dan doa yang dipanjatkan setiap hari, akhirnya pasangan ini dapat menimang anak sendiri.

Setelah seminggu bergelar bapa, Adam Corrie menceritakan pengalamannya menjadi bapa. Tak tidur malam adalah perkara biasa bagi bayi yang baru berumur seminggu.

 

Nangis nak susu, siap ajak borak pada jam 2 pagi!

Ini dah jadi rutin setiap mlm.. pukul 2:30 pg hingga subuh.. Mata #adamFatehLee buka. Suara mak sampai serak.. 😊pengalaman berharga .
・・・
Rutin setiap mlm.. ini video kejadian 2 hari lepas. Berjaga setiap mlm minta susu dan ajak berborak.. .
#AdamFatehLee #adamcorrie #adamfazi❤️

Baby Lee dah ada nama betul

Genap seminggu usia seseorang bayi, hukumnya sunat untuk diberikan nama yang baik. Adam Corrie mengumumkan nama anaknya iaitu Adam Fateh Lee bin Adam Corrie Lee. Malah bayi ini turut dicukur rambutnya. Kata Adam Corrie, dia cukur sendiri saja. Majlis akan dibuat kemudian.

Yalah, baru seminggu bersalin, mesti isterinya masih belum cukup sihat untuk buat majlis.

Bagi Mak Fateh habis berpantang dan sihat dulu, itu kata Adam Corrie

 

 

Assalamualaikum.. Hari ini genaplah 7 hari usia Baby Lee.
Pada hari ke 7 disunatkan umumkan nama bayi.
Dengan ini saya Baby Lee adalah Adam Fateh Lee bin Adam Corrie Lee @adamfatehlee
Dan hari ini juga disunatkan utk bercukur . Abah cukur sendiri . Majlis buat kemudian. Bagi Mak Fateh @puan_fazi_fuad habis berpantang dan sihat dulu. .
Senyum selalu
Selalu bersangka baik
InsyaAllah hati tenang
#adamcorrie #adamfazi❤️ #adamfatehlee #CinaMelayu

Sumber: https://www.instagram.com/adamcorrielee/?hl=en

Saya nak tahu siapa pembunuh sebenar anak saya. Bapa Nurin Jazlin minta polis buka semula kes bunuh anaknya

Saya nak tahu siapa pembunuh sebenar anak saya. Bapa Nurin Jazlin minta polis buka semula kes bunuh anaknya

 

 

Dengan adanya peralatan yang lebih canggih berbanding 10 tahun lalu, pasti ianya dapat membantu pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan terhadap sesuatu jenayah. Itu yang diharapkan oleh Jazimin Abdul Jalil, bapa kepada Allahyarham Nurin Jazlin terhadap kes anaknya.

Bapa mana yang tidak sedih melihat anaknya mati dibunuh namun pembunuhnya masih bebas entah di mana.

Menurut laporan Sinar Harian, Jazimin meletakkan harapan tinggi kepada pihak polis dan kerajaan untuk mengesan suspek yang membunuh anaknya. Kes pada 2007 itu berakhir dengan paparan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) seorang lelaki menaiki motosikal telah meletakkan beg sukan yang mengandungi mayat kanak-kanak perempuan itu.

Bapa dan keluarga selepas itu diminta mengecam mayat, namun enggan mengakui mayat kanak-kanak itu adalah anaknya. Ujian asid deoksiribonukliek (DNA) mengesahkan kanak-kanak yang dibunuh kejam itu adalah Nurin Jazlin.

 

Tolong buka semula kes

“Bukan saya seorang atau ibunya tetapi seluruh rakyat Malaysia sedang menunggu jawapan pihak berkuasa untuk tahu siapa pembunuh sebenar Nurin Jazlin,” katanya.

Bapa kepada empat orang anak itu, turut menggesa campur tangan kerajaan agar siasatan anaknya dapat dibuka semula.

“Kalau (Menteri Kewangan) Lim Guan Eng mahu buka kes Teoh Beng Hock, saya berharap kes anak saya dapat dibuka semula demi keadilan arwah dan keluarga saya,” katanya.

Jazimin berkata, dia bersedia memberi kerjasama terhadap siasatan kes anaknya itu demi mengenalpasti siapa pembunuh Nurin Jazlin.

Flash back 10 tahun lepas

Pada 20 Ogos 2007, Nurin Jazlin, 8, hilang selepas keluar ke pasar malam berhampiran rumahnya di Wangsa Maju, Kuala Lumpur.

Usaha pelbagai pihak mencari Nurin di sekitar Kuala Lumpur dan negeri lain gagal menemui kanak-kanak itu.

Namun, selepas 27 hari kehilangannya, negara dikejutkan dengan penemuan mayat seorang kanak-kanak perempuan dalam sebuah beg pakaian yang ditinggalkan di sebuah premis perniagaan di Petaling Jaya.

 

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/nasional/siasat-semula-kes-nurin-jazlin-1.856685

25 Tahun Menumpang Kasih Zarina Zainuddin Imbas Kisah Silam, Dedah Dikahwini Sebab Kesian. Titip Pengajaran Untuk Wanita Yang Bermadu

25 Tahun Menumpang Kasih Zarina Zainuddin Imbas Kisah Silam, Dedah Dikahwini Sebab Kesian. Titip Pengajaran Untuk Wanita Yang Bermadu

 

 

Instagram pelakon Zarina Zainuddin selalu mendapat perhatian kerana kerap berkongsi kisah dua anak kembarnya iaitu Azal dan Azil. Melihat Zarina mengurus kembar istimewa menghidap autisme memang mencabar.

Semalam, ulangtahun perkahwinan Zarina yang ke-25 tahun. Mengakui telah menghancurkan hati seorang wanita kerana menjadi isteri kedua, Zarina mengimbas kembali saat-saat dia mula berkahwin dulu di instagram.

Walau kahwin dengan izin, tapi saya tahu hatinya hancur

13 julai 1993 tarikh keramat saya selamat dinikahkan dengan seorang lelaki dan menjadi isteri keduanya..saat ini saya tahu sekeping hati wanita lain hancur berderai.. walaupun perkahwinan saya atas izinnya tapi dia terluka disaat saya baru mengejar bahagia..perkahwinan dalam usia saya 22 tahun..saat itu saya cuma katakan padanya saya takde sesiapa kakak hidup saya macam lalang ditiup angin kekiri kekiri lah saya ditiup angin kekanan kekananlah saya..kalau kakak izinkan saya kawin.

Kalau Ina nak cinta, cinta ini tak ada

Allhamdulilah dengan izinnya..kawinlah saya nun jauh di seberang sana ..selepas 3 bulan kawin suami saya berkata pada saya..abang kawin dengan ina sebab abang kesian saja ,kakak lah segala galanya dalam hidup abang lepas kawin baru abang sedar abang lebih perlukan dia..kalau ina nak cinta cinta ni tak ada..kalau sabar adalah nanti..kawinlah saya tanpa cinta..dan saya masih ingat lagi kata suami saya abang taknak isteri yang abang keluar ikut depan dia keluar ikut pintu belakang..kalau nak jadi seorang wanita harus belajar bersabar dan sabar dan sabar..
Terima kasih abang .. sabar itu separuh dari iman.

Khas untuk mereka yang bermadu

Semuga ini semua menjadi pedoman dan pengajaran untuk semua..anda boleh dapat cinta tapi anda tidak akan dapat mengusai cinta..cinta itu mahal dan hanya untuk Allah sahaja yang lain berserahlah padanya..
#khasuntukmerekayangbermadudiluarsana
#sharingiscaringandforgivingallways
#ujumpijump

Saya pernah buat silap..tapi anak2 ini banyak menyedarkan saya kuasa Allah lebih hebat dari segalanya..

Semoga perkahwinan ini memberi rahmat dalam hidup ibu.

 

Sumber : Zarina Zainuddin

 

 

 

 

‘Abang, Anak Kita Berjaya Pikul Tanggungjawab Yang Abang Tinggalkan.’ Tenangnya Megat Jufri Jadi Wali Nikahkan Kakaknya

‘Abang, Anak Kita Berjaya Pikul Tanggungjawab Yang Abang Tinggalkan.’ Tenangnya Megat Jufri Jadi Wali Nikahkan Kakaknya

 

 

Minggu lalu anak Datuk Ziela Jalil, Dr. Puteri Julia Nabilah selamat melangsungkan perkahwinannya dengan jejaka pilihan hatinya Dziya Faqhran Mahmod Fauzi.

Meski tidak banyak berkongsi foto-foto perkahwinan anaknya, namun produser ini semalam memuat naik video ketika majlis akad nikah anak Puteri Julia.

Dinikah oleh adiknya sendiri, mendengar lafaz yang ucapkan Megat Jufri Nasrullah sebagai wali dalam keadaan tenang membuatkan ramai rasa sebak dan sayu.

Ibarat terlaksana sudah tanggungjawab ditinggalkan oleh arwah bapanya Tan Seri Megat Junid yang meninggal dunia 10 tahun yang lalu.

“Abang, anak lelaki kita sudah pun dewasa. Dia berjaya melaksanakan tanggungawab yang abang tinggalkan dengan baik. Saya pasti abang bangga dengannya. Semoga syurga firdaus tempatmu Allahyarham suamiku Megat Junid Megat Ayob.

Demikian tulis Datuk Ziela dalam kapsyen di instagram.

 

Video yang dimuat naik Datuk Ziela itu mendapat lebih 800k tontonan sejak semalam. Selain ramai yang terharu dan sebak melihat momen akad nikah itu, peminat juga tidak ketinggalan mengucapkan tahniah kerana sudah menerima menantu.

 

Sumber: zielajalil

 

 

 

Belum Ada Rezeki Hamil, Fazura Sebak Bila Doanya Tentang Anak Dititip Depan Kaabah

Belum Ada Rezeki Hamil, Fazura Sebak Bila Doanya Tentang Anak Dititip Depan Kaabah

 

 

 

Bernikah sekitar November tahun lepas, pasangan pelakon popular, Fazura dan Fattah Amin masih belum dikurniakan cahaya mata. Ya lah kan pasangan suami isteri mana tak teringinkan anak.

Justeru, salah satu ikhtiarnya adalah doa.  Melalui satu status di instagram ternyata itu juga doa dari Fazura untuk dikirim kepada adik angkatnya yang berangkat ke tanah suci.

Menurut Fazura, adik angkatnya Wani itu selalu meminta titipan doa daripadanya untuk dibacakan setiap kali dia melalui Masjidil Haram. Entah mengapa kali ini, inilah doanya. Malah Fazura juga memohon netizen untuk mengaminkan doa ini.

“Mohon doakan semoga dikurniakan zuriat yang sempurna, dikurniakan rezeki buat saya dan suami supaya dapat membantu keluarga dan orang memerlukan.
Dilindungi dan dijauhkan dari fitnah dan hasad dengki manusia,.”

Demikian titipan doa yang ditulis yang diakhiri dengan nama Faz. Gambar nota ini dimuat naik oleh Fazura semalam dalam instagram miliknya.

Sayu apabila titipan doa dibacakan di depan Kaabah

Subhanallah. Cukup beruntung saya dipertemukan dengan adik angkat saya yang diperkenalkan oleh mama sebagai anak angkat nya sewaktu saya berada di Madinah baru-baru ini. Wani merupakan adik saya yang sangat rajin berdoa lantas sering meminta titipan doa dari saya hampir setiap kali dia melangkah ke Masjidil Haram untuk mengerjakan umrah. Tatkala Wani mengirimkan titipan doa saya yang ditulis kali ini hati saya terlebih sayu. Semoga kita semua sentiasa berada di dalam lindungan Allah SWT dan saya bermohon jika sudi anda semua mengaminkan juga doa-doa saya ini sempena solat Maghrib dan Isyak ini. Salam syukur, kasih dan sayang. 💖 // 🤲🏼

Semoga Fazura dan Fattah dikurniakan rezeki anak secepatnya dan berbahagia hingga ke akhir hayat.  Dengar cerita Fattah sambut belajar pulak, itu pun rezeki juga kan!

 

Sumber: https://www.instagram.com/missfazura/?hl=en

 

 

 

 

 

 

 

Sebenarnya Kembar Tapi Seorang Gugur, Selepas Miliki 4 Anak Syurga, Akhirnya Adam Corrie Dakap Zuriat Pertama

Sebenarnya Kembar Tapi Seorang Gugur, Selepas Miliki 4 Anak Syurga, Akhirnya Adam Corrie Dakap Zuriat Pertama

 

 

 

Selepas 10 tahun menanti, melalui empat kali keguguran isteri Adam Corrie, Fazeema Mohd Fuad selamat melahirkan cahaya mata pertama mereka.

Adam berkongsi berita gembira bergelar bapa melalui posting di instagramnya semalam.

“Alhamdulillah… Bidadari saya sudah selamat melahirkan BabyLee tadi. Jutaan terima kasih yg mendoakan kesejahteraan kami.

Senyum selalu. Selalu bersangka baik. InsyaAllah hati tenang,”demikian tulis beliau.

Terbaru hari ini, netizen terharu melihat beliau selepas berkongsi video memangku cahaya mata yang ditunggu-tunggu itu sambil mengalunkan zikir.

“Penantian yang membahagiakan,” tulis seorang peminatnya.

Alhamdulillah ❤️ #adamcorrie #babyLee #adamfazi❤️

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

Sepatutnya anak kembar tapi seorang gugur

Tak dapat dinafikan Adam dan isteri melalui dugaan hebat sebelum dapat mendakap zuriat pertama mereka.

Selain melalui empat kali keguguran, kehamilan Fazeema kali ini juga merupakan anak kembar yang masa salah seorangnya gugur pada usia dua bulan.

Namun rezeki pasangan ini, seorang anak lagi bertahan walaupun Fazeema mengalami pendarahan sehinggalah selamat dilahirkan semalam.

“Ini adalah kali keempat saya hamil. Saya dah ada tiga anak di syurga. Dan kehamilan saya kali ini adalah kembar, tetapi hampir usia kandungan dua bulan, dengan kuasa ALLAH, saya pendarahan.

“Salah satu anak kembar saya tak dapat diselamatkan. ALLAH ambil semula seorang anak kembar saya yang ALLAH pinjamkan seketika di dalam rahim saya. Saya alami pendarahan berbulan-bulan lamanya.

“Hinggalah bulan keempat, pendarahan baru berhenti. Ulang-alik jumpa doktor untuk pastikan kandungan saya yang satu ini selamat dan sihat. Jadi bukanlah tiga tapi empat anak saya di sana,” kongsi Fazeema di Instagram satu ketika dulu.

Ternyata rezeki anak setiap pasangan berbeza, ada yang mudah dan ada yang perlu melalui dugaan demi dugaan seperti Adam dan Fazeema. Apapun penantian mereka sudah berakhir, sama-sama kita doakan kesihatan isteri dan bayinya. Semoga Baby Lee jadi anak yang soleh.

 

Sumber: adamcorrielee  &  Sinar Harian

 

 

 

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: