Tengok cicak berlari-larian di siling rumah malam hari kemudian pagi esok najisnya penuh dekat tepi tingkap memang menyakitkan hati.

Kalau dah geram apa kata kita buat perangkap cicak sendiri. Memang ada saja ubat atau perangkap cicak yang dijual tapi benda boleh buat sendiri, kita buatlah. Lagi pun mudah sangat, boleh jadi aktiviti anak beranak jugak.

Perkongsian محمد سنوسي

  1. Potong kotak ikut saiz yang sesuai & mudah nak letak di lokasi.

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

2. Double sided tape lagi lebar lagi bagus.

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

IKLAN

3. Dapat siapkan 8 set.

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

4. Umpan nasi & ikan bilis. Lepas ni nak try ikan masin pulak.

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

IKLAN

5. Letak umpan kat tengah-tengah perangkap.

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

6. Antara lokasi yang biasa cicak dijumpai.

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

IKLAN

Hasil tangkapan malam pertama

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

DIY Perangkap Cicak Mudah Guna Double Sided & Kotak Saja

Selamat mencuba.

Sumber: محمد سنوسي

Selain itu:  DIY Open Wardrobe Guna Palang Tanpa Skru. Boleh Diubah Suai, Modal Cuma RM300
Life-hacks petik jari je! Jom baca VANILLA KISMIS seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI