Jodoh pertemuan semuanya rahsia Allah. Kita tak tahu siapa jodoh kita. Sampailah nanti akhirnya si dia berjabat tangan dan lafaz akad nikah menyebut nama kita. Begitulah dengan yang berlaku dalam hidup Pakar Pemasaran Internet, Astiey Nurasiah.

Dia bersuami seorang lelaki yang tampan sedangkan dia bukanlah wanita yang dikatakan secocok dengan lelaki sebegitu. Tapi itulah namanya jodoh. Saling melengkapi. Pasti ada sesuatu yang lelaki itu nampak apa yang ada pada Astiey atau lebih mesra dipanggil Kak As oleh pengikut facebooknya ini.

Melalui facebook, Kak As menceritakan mengenai ada desas-desus yang mengatakan dia patut cuba menguruskan badan supaya suaminya tidak cari perempuan lain. Jom baca apa kata Kak As pasal hal ni. Paling penting Kak As dah buktikan yang cinta itu bukan milik si cantik sahaja.

IKLAN

Kena kurus kalau takut suami cari lain

Tak eloklah cakap

“Kak as kena kurus nanti suami cari lain”

Hati perasaan ni Allah jaga. Awal-awal dah berprasangka buruk. Allah ikut apa yg kita fikirkan.

 

IKLAN

Mamat mata coklat

Kak as masa kenal suami berat dia 75kg. Semua orang ckp muka dia lg hensem dr shahir. Kak as berat dekat 100kg lebih besar dr sherry al hadad

Jerawat kak as penuh kat muka. Hitam. Pakaian plak seluar merah, baju oren tudung hitam. Selekeh. Naik wira buruk

Masa jumpa beliau kak as rasa nak patah balik je. Tak sangka mamat mata coklat galak nak kat kak as

Perempuan cantik tak bijak

Bila tanya kenapa kak as? Yealah. Dia hafiz 30juzuk. Degree pun quran hadis. Kak as hafal yasin dan al-mulk je.

Ayat dia tak habis2 ulang “perempuan cantik tak bijak macam as”

Maksudnya apa?? Maksudnya kak as tak cantik! Hahahhaa

Kisah plak.

Sayang nampak cantik

Tapi lepas kawin dia ubah kak as terus. Dia tak kisah teman kak as shopping 10jam untuk pilih sehelai baju. Yealah orang badan besar mana nak jumpa saiz. Dia teman dan sentiasa bagi pendapat

Dia bukan jenis yang tanya “cantik tak?” dan jawab “cantik”

Dia akan jawab “cantik tapi sayang sesuai warna bla bla. Sayang nampak cantik bla bla”

Nampak? Dia kawin dengan kaunselor tapi dia lebih faham dari kaunselor

Bagi duit pergi spa, beli kosmetik

Dia tak kisah takde duit utk barang dia untuk hantar kak as pergi spa. Jujur cakap beli produk SKII sebulan spend Rm1k.

Dia bukan nak kak as nampak cantik depan mata orang. Tapi depan dia. Sebab tu dia belikan barang mekap yang mahal mcm dior, mars jacobs dan segala mak nenek yg kak as pun tak kenal. Tapi tak bagi kak as guna sangat.

Beli untuk kak as rasa kepuasan. Padahal kak as beli yg rm5 dah okey (cheh! Kliche sgt ayat)

Sayang abang cantik dan baik

Setiap hari ayat dia “sayang abang cantik dan baik”

Benda tu buat kak as jalan melangkah dengan percaya walau hari tu baju kak as terbalik dan tudung senget

 

IKLAN

 

Perghhhh. Jangan nampak bab cantik dan tampan tu je ya. Tapi kena tengok bab suami dia tu hafaz al-Quran. Dia pula seorang wanita yang bijak. Tahniah Kak As. Sangat memberi inspirasi. Hanya jauhari mengenal manikam, kan?

Sumber: Astiey Nurasiah