Apabila berasa kecewa, kerap kali kita fikir hendak undurkan masa dan perbetulkan pilihan yang kita buat. Betul tak? Orang paling kita perlukan ketika kita kecewa ialah ibu. Meluahkan rasa hati ibu adalah antara jalan yang mampu melapangkan emosi. Begitulah pelakon dari Singapura, Dato Adi Putra ini. Kekecewaan dengan kehidupan sebagai selebriti yang juga disebut public figure telah membuatkan dia meluahkan rasa hatinya pada ibu.

Melalui instagram, Adi Putra memuat naik perbualannya dengan ibu.

Bersama ibu.

Kalau dapat undur masa

Me: ibu, kalau boleh dapat undurkan masa, adi tak nak jadi “Public Figure”, adi nak jadi org awam dan keje macam org awam.

Ibu: jgn cakap macam tu, kita hidup kedepan bukan kebelakang, tak baik cakap macam tu, kita kena trima hakikat apa yg dah tertulis utk kita.

Me: susah nak cakap ibu, buat salah tetap salah, ni buat baik pun tetap salah. Ni salah, tu salah, semua salah.

Ibu: knapa nak fikir apa org cakap, biar mereka nak kata apa, janji Allah tahu apa kebaikan yg kita buat, ada sebab dan hikmah knapa Adi jadi “public figure”, tentu ada asbabnya.

Me: entahlah ibu, harap, semua baik baik belaka.

Adi Putra dan isteri.

Selagi ibu bernafas, doa ibu ini mustajab

Ibu: dengar sini, selagi ibu bernafas, Doa ibu tak pernah putus doa buat anak ibu dan istri. Kalau itu ketentuan Allah, teruskanlah perjuangan sebagai org dikenali dan manfaatkan sebaik mungkin. Dunia ini hanya sementara. Hidup ini juga utk memberi, membahagiakan dan menjayakan org dan Pasti Allah akan menjayakan dan bahagiakan kita krana itu Janjinya. Yg penting skali, pertama ingatlah Allah sentiasa. Dan ibu dan ayah. Doa mereka tidak sama seperti seorang ibu mendoakan kepada anaknya, walaupun yg tiada ibu, anggaplah seorang wanita yg sudah berumur seperti ibu mu, krana doanya juga sgt mustajab.

Ingat pesan ibu

Me: baik ibu, adi akan sentiasa ingat sampai bila2 pesanan ibu. Dan adi akan trus berjuang utk duniawi dan ukhrawi. Restui dan doakan adi ibu. Ibu, jap, kadang2 bila ibu bercakap ni, boleh tahan juga, macam seniwati.

Ibu: kalau ibu tak jadi, anak ibu lah jadi. Dah Jgn lupa solat, jgn lupa Allah.

Me: baik Anje ibuku. 😬😁

I luv u Ibu.
#taatpadayangsatu
#adpwithummah

 

View this post on Instagram

 

Me: ibu, kalau boleh dapat undurkan masa, adi tak nak jadi “Public Figure”, adi nak jadi org awam dan keje macam org awam. Ibu: jgn cakap macam tu, kita hidup kedepan bukan kebelakang, tak baik cakap macam tu, kita kena trima hakikat apa yg dah tertulis utk kita. Me: susah nak cakap ibu, buat salah tetap salah, ni buat baik pun tetap salah. Ni salah, tu salah, semua salah. Ibu: knapa nak fikir apa org cakap, biar mereka nak kata apa, janji Allah tahu apa kebaikan yg kita buat, ada sebab dan hikmah knapa Adi jadi “public figure”, tentu ada asbabnya. Me: entahlah ibu, harap, semua baik baik belaka. Ibu: dengar sini, selagi ibu bernafas, Doa ibu tak pernah putus doa buat anak ibu dan istri. Kalau itu ketentuan Allah, teruskanlah perjuangan sebagai org dikenali dan manfaatkan sebaik mungkin. Dunia ini hanya sementara. Hidup ini juga utk memberi, membahagiakan dan menjayakan org dan Pasti Allah akan menjayakan dan bahagiakan kita krana itu Janjinya. Yg penting skali, pertama ingatlah Allah sentiasa. Dan ibu dan ayah. Doa mereka tidak sama seperti seorang ibu mendoakan kepada anaknya, walaupun yg tiada ibu, anggaplah seorang wanita yg sudah berumur seperti ibu mu, krana doanya juga sgt mustajab. Me: baik ibu, adi akan sentiasa ingat sampai bila2 pesanan ibu. Dan adi akan trus berjuang utk duniawi dan ukhrawi. Restui dan doakan adi ibu. Ibu, jap, kadang2 bila ibu bercakap ni, boleh tahan juga, macam seniwati. Ibu: kalau ibu tak jadi, anak ibu lah jadi. Dah Jgn lupa solat, jgn lupa Allah. Me: baik Anje ibuku. 😬😁 I luv u Ibu. #taatpadayangsatu #adpwithummah

A post shared by ADI PUTRA #taatpadayangsatu (@adpadiputra) on

VK sayu betul kalau tiba bab ibu ni. Ketika sedih mesti ingat ibu. Nasihat ibu akan tersemat di hati. Walau kita nakal atau degil macam mana pun, kasih sayang ibu tetap utuh buat kita kan?

Sumber: Adi Putra

Tinggalkan Komen

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: