Budak kecil memang mudah ‘terkena’ gangguan makhluk halus. Sebagai ibu bapa, kena kena beringat apatah lagi kalau pergi ke lokasi yang selalunya menjadi port ‘kegemaran’ makhluk sebegini. Bagi seorang ibu yang menggunakan nama facebook Eida Hidayati Hassan, dia serik apabila anaknya menangis tak henti selepas pulang dari air terjun.

Jom ikuti kisah seram ibu ini yang viral di media sosial.

Jarang pergi berkelah

Pagi semalam family kak ida pi mandi air terjun di Tupah SP Kedah. Serius kak ida jarang pi tempat macam tu.memang dah lama tak pi.. bila dok bincang nak berkelah..kak ida join la dan memang siap siap celak kan anak anak kak ida.

Masa mandi..bagi #RawdaDinara mandi sekali. Dia menanggis sebab sejuk so letak dia kat atas darat dan bagi dia layan abang abang dan sepupu2 dia mandi.. kami enjoy berkelah makan nasi mandi sama sama tak ada apa. Masa naik atas nak salin baju rawda. Mak kak ida kata awat biru rawda ni… kami ingat dia sejuk sampai biru..dia senyap ja maaa tu .tak nanggis..

Menangis tak henti

Pastu naik dalam kereta, tetiba dia panas dan merengek..kak ida bagi susu dan dia tidur. Maybe air sejuk tak sesuai dengan dia sampai demam tetiba.. so balik tu kak ida pon penat ..tidur la dengan dia.. petang sikit dia bangun..dia menanggis tak henti henti.
Tutup mata… tak mau dok dalam bilik..kena berdukung jaa…

Benda tu marah kata kami ambil barang dia

Tak apa lah.. benda ni berlarut sampai malam…kak ipar kak ida ni badan jenis lemah..cepat lah terasuk..benda yang dari air terjun tu marah sebab kata kami ada ambil barang dia.. kami tanya lah ambil apa… dia suruh pulangkan pulangkan.. padahal tak ambil apa apa pon.. rupanya dia nak rawda..dia kata rawda tu anak dia..

Anak dia dah mati, dia nak Rawda

Bayi perempuan itu anak aku… pulangkan.. kak ida bengang lah..
Aku beranak penat penat hang ngaku anak hang..ingat aku nak bagi ka.. benda tu marah kak ida… kata kak ida EGO.. memang bukan setakat EGO..KERAS KEPALA SEKALI LAH.. dah anak kak ida.
Dia dok pujuk kak ida bagi RAWDA kat dia.. memang TAK LAHH..
Dia nak sangat sangat rawda.. sebab anak dia dah mati. dia kata dia nak kacau rawda..dia kata lagi nyawa rawda separuh dah tu.. kak ida marah dia.. nyawa anak aku Allah ja boleh ambil . Hang tak ada hak.. aku tak takut dengan hang..aku percaya Allah ja.. sampai pukul 4pagi baru settle .

Tak terfikir jadi macam ni

Rawda masa tu ketar badan..biru jadi badan dia dan mulut dia.. last last masa berubat tu berjaya bunuh benda tu…dan rawda masih demam demam..semoga tak ada apa apa lagi la… serik dah..

Sebenarnya kak ida dah lama tak pi tempat gitu sejak ada abang abang dia lagi..tapi yang ni tak sangka nak jadi.. sebab tak terfikir pon.. Allah serik sungguh… kak ida dah celakkan rawda ..dia kenan jugaa.. tak leh bayang macamana biru badan dia.. uiii dah nak dapat anak pon bukan senang.. pompuan sorang ni ja.

Sungguh serik

Sungguh serik.. maafkan kak ida sebab tak jadi ibu terbaik.. kak ida share sini supaya ramai lagi ibu ibu lebih berhati hati dari kak ida.
Jangan kecam..kak ida dah lut dengan kecam ni.. cuma sebagai pengajaran bukan kat kak ida sorang..untuk semua jugaa.. sebab kita manusia tak lari dari kesilapan..

Dalam gambar ni, kalau jenis boleh nampak..ada macam perempuan di sebalik pokok sebelah kiri… bayangan hitam…

Rawda tu yang dalam bulatan merah.

#eidahidayatihassan
Moms to 3 kids

Kena berhati-hati,

Bila baca kejadian macam ni, VK teringat kisah anak VK yang menangis tak henti lepas melawat adik di UiTM Puncak Alam. VK bawa berubat ke Darul Syifa. Ustaz ada pesan kat VK macam ni.

Kita kena selalu baca surah ayatul kursi apabila hendak keluar rumah. Budak kecil ni memang mudah terkena benda macam ni. Jadi sebagai ibu bapa yang selalu dengan bayi, kenalah baca ayatul kursi sebagai pendinding.

Apabila pergi ke lokasi yang jarang-jarang kita pergi, selalu beringat akan makhluk lain turut ada di mana-mana sahaja. Jadi jangan lupa bacakan ayatul kursi itu dan yakin bahawa hanya Allah yang boleh elakkan daripada kejadian yang tidak diingini.

 

 

Sumber: Eida Hidayati Hassan

Tinggalkan Komen

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: