Dahsyatnya Doa Sebelum Berbuka, Tapi Sayang Ramai Yang Abaikannya

Dahsyatnya Doa Sebelum Berbuka, Tapi Sayang Ramai Yang Abaikannya

 

Menjelang waktu berbuka kebanyakan kita sibuk dengan persiapan menyediakan hidangan malah masih ada yang di bazar Ramadan ketika 15 minit sebelum iftar.

Sedangkan pada pada masa ini seharusnya kita tenang dan lapangkan diri untuk berdoa. Ini kerana menjelang waktu berbuka dan juga sahur adalah termasuk dalam waktu yang mustajab untuk berdoa.

Perkongsian ini diambil daripada Facebook Ustaz Iqbal Zain

Waktu yang mustajab untuk berdoa

Ada suatu waktu yang mustajab untuk berdoa, di mana doa tersebut tidak akan ditolak oleh Allah SWT, iaitu berdoa saat menjelang berbuka puasa dan menjelang makan sahur.

Tetapi sayangnya banyak kaum muslimin tidak mengetahuinya atau tahu tapi mengabaikannya.

Di Mekkah dan Madinah, satu jam sebelum azan Maghrib orang-orang sudah menadahkan tangan ke langit berdoa untuk kemudahan dari segala hajat, baik hajat dunia mau pun akhirat, mereka berdoa dengan syahdu sepenuh keyakinan, sampai air mata mereka mengalir deras.

Kesalahan yang dilakukan kaum muslimin ialah dengan menyibukkan diri pada waktu yang sangat mustajab ini dengan cara sibuk bersiap utk berbuka menjelang azan Maghrib kemudian berkumpul menghadapi hidangan berbuka dan mereka sudah merasa cukup dengan hanya membaca “Allahuma lakasumtu… atau dzahaba zhoma’u padahal hanya mencakupi maknanya berupa ucapan syukur sahaja.

Luangkan sedikit masa untuk menadah tangan

Nabi SAW :

“Sesungguhnya bagi orang yang berpuasa ketika saat berbuka ada doa yang tidak ditolak” (HR Ibnu Majah)

Ketika kita sibuk-sibuk menyediakan juadah berbuka pastikan kita luangkan sedikit masa, antara 3-5 minit sebelum masuk waktu berbuka, untuk menadah tangan berdoa kepada Allah SWT. Ayuh kita amalkan doa ringkas ini setiap kali kita berbuka puasa.

Cadangan doa ini sebagai panduan sahaja, boleh diubah mengikut hajat masing-masing.

Cadangan doa ketika berbuka puasa

1. Bertambah iman
2. Sihat tubuh badan
3. Mati yang baik.
4. Murah rezeki.
5. Anak soleh.
6. Keluarga bahagia.
7. Rahmat Allah.
8. Jauh azab kubur.
9. Lapang dada.
10. Kekalkan iman.
11. Ampunkan dosa.
12. Anak2 berjaya.
13. Perniagaan yg diberkati.
14. Jauhi segala penyakit.
15. Ibadat diterima.
16. Mudah segala urusan.
17. Diterima taubat.
18. Lapangkan kubur.
19. Mudah bayar hutang.
20. Lailatulqadar.
21. Syafaat Nabi SAW.
22. Syurga Firdaus.
23. Jauhi neraka.
24. Terima kitab tgn kanan.
25. Selamat meniti Sirat.
26. Selamat fitnah Dajal.
27. Ketenangan hati.
28. Doa ibubapa.
29. Keluarga yg dirikan solat.
30. Diterima puasa Ramadhan

Semoga memberi manfaat buat semua.

Sumber: Ustaz Iqbal Zain

 

 

 

 

 

7 Cara Untuk Wanita Dalam Haid Terus Rebut Pahala Di Bulan Ramadan

7 Cara Untuk Wanita Dalam Haid Terus Rebut Pahala Di Bulan Ramadan

 

 

Ramai wanita yang rasa kecewa terutama bila kedatangan haid di awal puasa. Frust kerana tak dapat menyambut Ramadan.

Rasa rugi bila tak dapat berbuka, bertarawih, bertadarus sekali gus meraih ganjaran pahala buat orang berpuasa.

Tapi itulah fitrah buat wanita. Pernah Aisyah juga menangis sedang kerana kedatangan haid sewaktu ingin mengerjakan Haji Widak. Rasulullah menenangkan hati Aisyah dengan berkata, “Sesungguhnya pekara ini (haid) adalah ketentuan Allah ke atas wanita.”Hadis riwayat Bukhari

Namun begitu sebenarnya, ada banyak lagi amalan yang boleh dilakukan oleh wanita dalam haid agar terus dapat mengutip pahala di bulan puasa.  Mana mungkin Allah mengabaikan kaum muslimat untuk mengumpul pahala seperti orang lain yang berpuasa.

1. Medengar bacaan Al-Quran

Tidak dibolehkan membaca al Quran ketika haid wanita tetap mampu memperoleh ganjaran apabila mendengar bacaan ayat Al-Quran. Melalui CD, Youtube, malah ada banyak bacaan ayat suci alQuran yang dikongsi di media sosial yang boleh didengar. Walaupun hanya mendengar satu ayat namun akan ditulis baginya pahala yang berganda-ganda.

2. Banyakkan Sedekah

Kita sedia tahu betapa hebatnya ganjaran yang Allah berikan kepada mereka yang suka bersedekah. Kehebatan itu bertambah sewaktu di bulan yang mulia ini seperti mana sabda Rasulullah s.a.w:, “Sedekah paling utama adalah sedekah di bulan Ramadhan.”(HR. Al-Tirmidzi dari Anas bin Malik r.a)

Menurut Ibnu Abbas, “Rasulullah adalah orang yang paling dermawan dan beliau lebih dermawan lagi pada Ramadan ketika Jibril menemuinya lalu membacakan padanya Al-Quran. Dan kedermawanan Rasulullah itu melebihi angin yang berhembus.” Hadis riwayat Bukhari

3. Berzikir

Berzikir juga adalah dibenarkan bagi wanita haid. Jangan melepaskan pahala yang telah dijanjikan Allah dalam bulan Ramadhan dengan berkata perkara yang sia-sia.

Boleh saja membaca tasbih tasbih (Subhanallah), tahmid (Alhamdulillah), tahlil, (La ilaha illallah) dan takbir (Allahu Akbar). Paling mudah amalkan zikir Fatimah Subhanallah 33 kali, Alhamdulillah 33 kali dan Allahuakbar 34 kali. Ini juga bacaan zikir yang membantu meredakan rasa letih kaum ibu.

4. Beristiqfar

sebagai manusia yang sentiasa melakukan kesalahan dan dosa, lazimi lidah kita dengan sentiasa beristiqfar (astaghfirullah hal ‘aziim). Ia kalimat pendek memohon keampunan atas dosa yang kita lakukan.

Dari Ibni Abbas ra, baginda Rasulullah SAW bersabda: “Barangsiapa yang sentiasa beristighfar, maka Allah akan memberikan kegembiraan dari setiap kesedihannya, dan kelapangan bagi setiap kesempitannya, dan memberi rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka.”

(Hadis Riwayat Abu Daud, Ibnu Majah dan Ahmad)

5. Membaca bahan bacaan agama atau ikut majlis ilmu

Ada banyak buku, majalah yang berkait dengan agama yang dijual di pasaran. Atau boleh saja kita membaca bahan bacaan berbentuk agama ini di internet.

Dalam pada itu boleh saja menghadiri ceramah agama atau pun majlis ilmu yang dianjurkan di persekitaran. Malah sekarang ceramah agama daripada ustaz-ustaz terkenal juga sudah ada banyak dalam bentuk cakera padat untuk kita dengar.

6. Menyediakan juadah berbuka bagi orang berpuasa

Dari Zaid bin Khalid Al-Juhani, Rasulullah s.a.w bersabda, “Barangsiapa memberikan makanan untuk berbuka kepada yang berpuasa, maka ia mendapat pahala seperti pahala orang yang berpuasa tanpa mengurangi pahala orang yang berpuasa itu sedikit pun.” Hadis riwayat Tirmidzi

7. Bangun bersahur meskipun tidak berpuasa

Dari Anas Bin Malik, Rasululullah s.a.w bersabda, “Bersahurlah, kerana di dalamnya terdapat keberkatan.” Hadis riwayat Bukhari.

Meski tidak boleh berpuasa tapi mengajak dan membantu ahli keluarga bersahur melakukan perkara sunat iaitu perkara baik, maka kita juga akan mendapat pahala orang yang melakukannya.

 

 

 

 

Mak, Raya Ni Rumah Mak Konsep Vintage Retro! Adik Beradik Ini Senyap-senyap Ubah Suai Rumah Pusaka Uzur Jadi Hadiah Raya

Mak, Raya Ni Rumah Mak Konsep Vintage Retro! Adik Beradik Ini Senyap-senyap Ubah Suai Rumah Pusaka Uzur Jadi Hadiah Raya

 

 

Kagum sebenarnya membaca perkongsian daripada Afzaini Zam Mahmad ini. Tahu betapa bermaknanya rumah pusaka di kampung buat kedua ibu bapa walau pun sudah pun usang, mereka sepakat melakukan kejutan.

Demi membahagiakan orang tua, adik beradik ini sepakat pulang ke kampung tanpa pengetahuan ibu dan ayah mereka untuk mengubah suami rumah tersebut.

Membuat perkongsian tersebut di sebuah page hiasan kediaman, ia mendapat respon netizen yang kebanyakannya terharu dan kagum dengan adik beradik ini.

Paling mencabar cari kusyen 4 segi

Suprised!!! Rancangan “hanya kami shj yg pulang ke kampung tanpa pengetahuan mak & ayah” nampaknya berhasil. Hadiah dari kami adik beradik & menantu Azie Min Emma Harisya Aemizah Mahmad Shariff Deen Azahrizham Mahmad Afzaini Zam Mahmad Dauns Hijau Ayunoraimie Mahmad Kopicat Melachi Shaiful Shariffudin untuk mak dan ayah.

Inilah hasilnya setelah susun atur semula dibuat, dengan cat dinding, beli sikit2 barang dr ikea & kaison, refurbished perabot2 lama dlm rumah dan yg paling mencabar sekali nak cari sarung kusyen 4 segi yg lejen tu!! Susah kot nak jumpa!

Rumah arwah atuk usia 50 tahun

Setelah berhempas pulas membawa barang2 hiasan dr KL ke kampung halaman, akhirnya tercapai juga hasrat kami nak cantikkan rumah peninggalan utk mak dari arwah atuk yg berusia lebih kurang 50 tahun ni di Kampung Layang Layang, Kluang, Johor.

Memakan masa 2 hari kami gunakan secukupnya cuti peristiwa sempena kemenangan parti Pakatan Harapan, kami berjaya mengecat, menyusun, mengemas, tuka langsir, tikar getah dan macam2 lah untuk rumah mak ni sebelum kemunculan bulan Ramadhan minggu depan.

Konsep vintage retro rumah kita mak

Tahun ni mak & ayah bolehla kita beraya di kampung dengan suasana baru rumah berkonsepkan vintage retro modern sentuhan anak2 mak… kami hadiahkan buat mak & ayah sempena:

– HARI RAYA AIDILFITRI tahun ini, sempena
– HARI IBU hari ini dan sempena
– MALAYSIA BARU!!!

 

 

Moga mak Maziah Md Dasah & ayah Darwis Mohd selesa menyambut lebaran yg akan tiba di rumah singgah kita di kampung nanti. Seperti biasa mak & ayah akan balik dulu 2 minggu sebelum raya dan anak2 lain akan menyusul selepas tu dengan menantu dan cucu2 utk sama2 berkumpul berhari raya di kampong!

Tak sabar wey nak raya tahun ni!

Kagumkan lihat semangat adik beradik ni demi bahagiakan orang tua, moga ramai lagi anak-anak yang sanggup buat perkara yang sama.

 

Sumber: Afzaini Zam Mahmad

 

 

 

 

Panduan Solat Tarawih Paling Ringkas Di Rumah Untuk Ibu Ada Anak Kecil

Panduan Solat Tarawih Paling Ringkas Di Rumah Untuk Ibu Ada Anak Kecil

 

 

Meski teringin untuk menunaikan solat tarawih di masjid yang tentunya lebih besar ganjaran kerana berjemaah pada bulan Ramadan ini namun tanggungjawab sebagai ibu menyebabkan ada wanita terpaksa memendam hasrat tersebut.

Tapi Islam itu memudahkan, walaupun tidak dapat melaksanakannya di masjid berjemaah, kaum ibu terutama yang punya anak kecil boleh saja melakukannya di rumah dengan cara yang ringkas. Lebih dari itu solat di rumah itu sebenarnya lebih afdal bagi kaum wanita.

Solat tarawih didirikan selepas menunaikan solat Isyak dan waktunya berpanjangan sehingga akhir malam. Jadi kaum ibu boleh menunaikannya selepas anak kecil tidur dan selesai melakukan kerja rumah agar dapat mengerjakan solat dengan tenang.

Bagi ibu yang punya anak kecil dan sukar ditinggal lama maka boleh melakukan solat sunat tarawih yang paling ringkas ini di rumah.

Panduan solat tarawih ringkas, sendirian di rumah

● Niatnya :
أ ُصـَــلـِّــى سـُــنـَّـَــة َ الــتـَّـَــرَاو ِيـْــح ِ رَكـْــعـَــتـَــيـْــن ِ لـِــلـَّـَـه تـَــعـَــالـَــى
“Sahaja aku solat sunat tarawih dua rakaat kerana Allah Ta’ala.”

● Bacaan-bacaan di dalam solat adalah sebagaimana yang biasa dibaca dalam solat-solat yang lain, yang berbeza dalam solat terawih ini ialah niatnya sahaja.

● Rukun-rukun dan sunat-sunat di dalam solat, ia sama seperti dalam solat-solat yang lain. Apa yang wajib adalah surah al Fatihah, surah surah berikutnya adalah pilihan kita dan ia adalah sunat. 

● Oleh kerana solat tarawih dilakukan dua-dua rakaat, maka setiap dua rakaat hendaklah memberi salam dan kemudian bangun mengerjakan lagi dua rakaat hinggalah sempurna bilangan rakaat yang dikehendaki (lapan, 20  atau sebagainya).

● Segala bacaan di luar solat, seperti selawat dan doa  tidak termasuk amalan solat tarawih, tetapi hanya selingan antara solat.

Tidak ada larangan untuk berselawat atau berdoa, jika cara dan adab melakukannya baik. Dan ia tidak menjejaskan solat tarawih jika ditinggalkan.

Panduan solat sunat witir

Solat tarawih diikuti oleh solat witir. Ia adalah salah satu solat sunat yang sangat dituntut untuk dikerjakan. Hukum solat Witir adalah Sunnat Muakkad.

Jumlah maksima solat witir itu ialah 11 rakaat (6 salam), sebaik-baiknya 3 rakaat (2 salam) dan sekurang-kurangnya satu rakaat sahaja.

Jika berniat hendak melakukan qiyamullail, boleh tangguhkan solat witir selepas selesai qiyamullail tersebut kerana solat witir adalah penutup kepada solat-solat sunat yang lain.

● Niat Solat Sunat Witir Dua Rakaat
أصَلِّي سُنَّةَ الوِتْرِ رَكَعَتَيْنِ لِلهِ تَعالىَ
“Aku solat sunnat witir dua rakaat kerana Allah Taala”

● Niat Solat Sunat Witir Satu Rakaat
أصَلِّي سُنَّةَ الوِتْرِ رَكَعَةً لِلهِ تَعالىَ
“Aku solat sunnat witir satu rakaat kerana Allah Taala”

● Zikir Selepas Solat Witir [30 kali]
سُبْحَانَ اللَّهُ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ

● Doa Solat Witir
“Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan keredhaanMu daripada kemurkaanMu,dan aku berlindung dengan kemaafanMu daripada balasanMu,
dan aku berlindung denganMu seperti pujiMu sendiri ke atas diriMu.
Maka segala pujian dan sanjungan sehingga Engkau redhai…

 

Sumber: www.islamituindah.com

 

 

 

 

 

 

3 Sebab Datuk Seri Dr.Wan Azizah Layak Digelar Ikon Isteri Paling Setia Sepanjang Zaman

3 Sebab Datuk Seri Dr.Wan Azizah Layak Digelar Ikon Isteri Paling Setia Sepanjang Zaman

 

 

Kemenangan Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Umum ke 14 baru baru ini Looksebenarnya menyaksikan kemenangan perjuangan Datuk Seri Dr. Wan Azizah.

Pelbagai dugaan, onak dan duri dilalui oleh wanita kecil molek yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat ini demi suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang merengkok di penjara sejak 20 tahun lalu.

Jika ada anugerah isteri paling setia, tak dinafikan Datuk Seri Dr Wan Azizah tentunya wanita paling layak menerimanya.

Demikian ulasan Dr. Syahr Musafir yang juga pensyarah di Universiti Sains dan juga penulis ini tentang ibu Datuk Seri Wan Azizah juga ibu kepada Nurul Izzah dan serta lima lagi anak.

Ikuti perkongsian pandangan menarik Dr Syah Musafir ini yang sebenarnya terhasil dari perbualan dengan isterinya sendiri.

Kisah isteri seorang ahli politik Malaysia

Satu hari isteri saya berseloroh, “Abang, Sayang baca artikel pasal bagusnya cara Tun Dr Siti Hasmah bertanggungjawab check and balance kepada Tun Dr Mahathir yang selalu sibuk urus negara sejak join politik…”

Berperwatakan kering seperti biasa, saya sekadar memberi jawapan, “Betul dah tu. Bukan senang nak jadi isteri seorang Perdana Menteri.”

Pendek jawapan saya. Memberi respon sekadar itu, tak menoleh ke arahnya pun.

Isteri saya diam. Suasana sunyi. Dan si dia masih diam walaupun selepas beberapa minit. Pelik…

Saya rasa ada sesuatu yang tak kena, saya menyambung, “Bonda Tuan Sabariah #BTS isteri Tuan Guru Nik Aziz #TGNA pun bagus.”

Isteri saya diam juga. Alahaiiiiii… Merajuk ke ni?

Saya pandang isteri, nampak isteri pandang ke lain. Sah! Memang sah merajuk. Alamak, camne nak pujuk? Saya pandang ke isteri, walaupun wajahnya tak memandang saya.

“Politic aside, Abang sangat selesa pada seorang isteri kepada seorang ahli politik Malaysia. Nak cerita sikit ni, nak dengar tak? Kalau tak nak dengar, Abang tak cerita…” saya memulakan bicara.

Isteri dah mula menoleh, walaupun baru sipi-sipi. Taktik memujuk berjaya!

Dr Wan Azizah contoh isteri yang baik

Saya menyambung, “Ada tiga sebab, kenapa Abang rasa Datuk Seri Dr Wan Azizah  adalah contoh isteri yang baik.”

Isteri saya terus palingkan muka memandang tepat ke arah saya dan tunjuk minat. Confirm dia tak sangka saya nak cerita pasal DSWA, isteri kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim #DSAI ini.

Sederhana dan rendah diri, bukti tudungnya!

“Pertama, sebab tudung bawal DSWA. Tak tahu harganya berapa sehelai, mungkin beribu-ribu, mungkin hanya RM10, tetapi pakai bawal nampak sederhana dan rendah diri. Lengkap pula baju kurung atau kebarung ringkas yang selalu DSWA pakai, nampak merendah diri sangat.

 

Kemenjadian anak-anak

Kedua, sebab kemenjadian anak-anak. Nurul Izzah, Nurul Nuha, Nurul Iman, Nurul Ilham, Nurul Hana, semua tampak solehah bertudung, educated, alhamdulillah. Ehsan Anwar pun OK. Sehebat manapun si ayah, si ibu adalah madrasah utama anak-anak. Apabila melihat anak-anak yang berjaya, kita kena puji ibu mereka dahulu, sebelum puji ayah mereka.

Dia setia, sanggup membela suami & kekuatannya…

Ketiga, sebab DSWA lambang seorang isteri yang sangat-sangat setia…,” saya berhenti. Bukan sebab tarik nafas atau sengaja berhenti, tetapi sebab saya rasa sebak.

“Wanita mana sanggup bersuamikan seorang lelaki yang dituduh peliwat, satu dunia tahu isu ini, dicemuh, dihina, dipenjarakan, diperkatakan…. Tetapi DSWA tetap ada di situ. Daripada seorang oftalmologis (doktor pakar mata) menjadi seorang ahli politik menubuhkan sebuah parti politik kerana mahu membela nasib suami.

“Abang tak tahu dari mana DSWA dapat kekuatan untuk PERCAYA pada suaminya itu dan KUAT berusaha untuk mencari keadilan buat suami. Abang tak nak cerita pasal DSWA hebat atau lemah dari segi percaturan politik, tetapi Abang memang admire dan amaze dengan KESETIAANNYA SEBAGAI ISTERI KEPADA SUAMI. Unbelievable, but true.”

Isteri masih pandang mata saya, saya menyambung dengan kata-kata tersekat, “Abang doa Sayang isteri Abang yang akan setia, percaya dan sokong Abang walaupun JIKA ada suatu hari nanti Abang difitnah, dihina, dibuang, atau apa saja berlaku, Sayang tetap percaya pada kejujuran Abang sebagai seorang suami dan sebagai seorang manusia.”

Rasa sebak tadi berpindah menjadi titisan berkaca di kelopak mata. Subhanallah. Jika tadi hanya nak pujuk, kini sudah bertukar jadi sesi luah rasa antara suami dan isterinya.

Dia ikon isteri setia sepanjang zaman

Percayalah, Datuk Seri Wan Azizah memang ikon isteri setia sepanjang zaman. Just imagine how strong she has been…. Ingat senang ke nak stay strong bilamana suami dalam penjara dan seluruh Malaysia mempersoalkan apa, bila, di mana bla bla bla atas segala pancaroba yang berlaku? Dengan nak urus anak lagi. Fuh! SUSAH. But she has always been there by her husband’s side.

Moga setiamu hingga ke syurga…

Isteri saya kembali tersenyum, bukan sebab isteri saya suka tudung bawal dan bukan sebab isteri saya jual tudung bawal #ZawjahHijab, tetapi sebab suaminya ini bersembang dengannya. Terapi seorang isteri tak semestinya belikannya hadiah, tetapi memadai apabila suaminya melayan perbualan bersamanya. #TipsMemikatHatiIsteri

 

Sumber: Syahr Musafir

 

 

“Bismillah…You’ll Be Alright Sayang.” Aksi Manis Tun Dr Siti Hasmah Tenangkan Suami Buat Netizen Sebak. Tapi Ada Juga Yang Lucu…

“Bismillah…You’ll Be Alright Sayang.” Aksi Manis Tun Dr Siti Hasmah Tenangkan Suami Buat Netizen Sebak. Tapi Ada Juga Yang Lucu…

 

 

Semalam menyaksikan sejarah berlaku dalam negara Malaysia bila Tun Dr Mahathir Mohamad dilantik kali kedua menjadi Perdana Menteri yang ke-7 selepas bersara hampir 15 tahun.

Ramai kagum dengan susuk pemimpin barisan pembangkang Pakatan Harapan ini yang masih bertenaga dan bersemangat untuk menerajui negara pada usianya 93 tahun.

Tak dapat dinafikan salah satu punca kekuatan Tun Dr Mahathir ini sudah tentulah seorang isteri yang setia bersamanya demi menjaga suami tercinta.

Tun Dr Siti Hasmah sanggup menemani suaminya ke mana saja walaupun berhujan demi memenuhi tanggungjawabnya sebagai seorang isteri.

Melihat kesetiaan dan keutuhan kasih sayang antara kedua Tun Dr Mahathir dan juga Tun Dr Siti Hasmah sememangnya pasangan ini wajar dijadikan contoh kepada pasangan suami isteri muda.

Semalam juga berlegar di laman sosial perkongsian video aksi pasangan ini yang nyata cukup romantis dan manis walaupun sudah berusia.

Tenangkan suami sebelum angkat sumpah

Dalam video tersebut Tun Dr Siti Hasmah menenangkan suaminya sebelum mengangkat sumpah menjadi Perdana Menteri di Istana Negara.

” Bismillah dulu…you’ll be alright sayang,”ucap Tun Dr Siti Hasmah untuk suaminya yang bakal berdepan acara penting.

Relationship goals 😘

A post shared by ROTIKAYA (@rotikaya) on

Ada air sembahyang ke?

Sebelum itu tular juga satu video manis ”bersemut” yang memaparkan aksi Tun Dr Siti Hasmah mengucapkan tahniah kepada suaminya turut tular.

Dalam aksi bersahaja Tun Dr. Siti Hasmah sempat bertanya ada air sembahyang atau tidak sebelum memeluk dan mencium suaminya itu.

Tun Dr Mahathir juga dalam instagram turut memuat naik gambar ketika situasi tersebut dengan kapsyen yang menyentuh hati untuk isteri tersayang.

” She has always been there for me through thick and thin,” tulisnya.

She has always been there for me, through thick and thin ❤️

A post shared by Dr Mahathir Mohamad (@chedetofficial) on

Kedua video yang tular ini juga mendapat banyak reaksi daripada netizen yang rata rata kagum dengan pasangan ini setia dan sentiasa mendorong antara satu sama lain sambil menyertakan #relationshipgoal.

Tidak kurang juga yang sebak melihat video ini bila mengenangkan bahawa keduanya telah banyak berkorban untuk negara.

Dalam pada itu netizen juga tidak terkecuali mendoakan Perdana Menteri Malaysia yang baru ini agar sihat dan dipanjangkan umur.

 

Kredit: instagram Rotikaya, Kaki Share

 

 

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: