Bagi Muslimah perbuatan mencukur kening adalah dilarang dan hukumnya berdosa. Namun ramai wanita yang berbuat demikian atas alasan mahu tampil cantik. Kening yang nipis dan dilukiskan dengan celak, dianggap boleh menaikkan kecantikan wajah.

Pelakon berbakat, Noorkhiriah Ahmad Shapie, juga mengakui dia pernah melakukannya satu ketika dulu sehingga keningnya tidak lagi mahu tumbuh.

Malah dia menyesal berbuat sedemikian dan menganggap itu adalah kisah zaman jahiliahnya.

Pendedahan itu dibuat di laman sosial instagram bagi menjawab soalan yang ditanyakan melalui aplikasi soal jawab yang tersedia dalam aplikasi Instagram.

Zaman akak jahiliah dulu akak cukur kening

 

Jawapan kena jujur🤣🤣🤣

A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17) on

Ya dik. Dulu akak cukur kening akak. Tapi sekarang tak. Macam ni kau tengok kening akak. Dia memang tak nak tumbuh. Zaman akak jahiliah dulu memang akak cukur. Now days no more. No more cukur-cukur. Menyesal uols.

Di samping itu, Noorkhiriah turut menjawab soalan selanjutnya.

Kenapa comel sangat?

 

Jwpan skadar hiburan,jgnlah stress sgt☺️ #Alhamdulillah

A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17) on

Tak comel dik. Tak comel. Sungguh. Dalam telefon je. Adjust-adjust, edit-edit-edit, filter-filter. Kat luar berkerak dik. Ya.

Kapsyen Noorkhiriah, jawapan sekadar hiburan. Janganlah stress sangat.

Ternyata pelakon ini memang suka melayan pengikut instagramnya kerana mereka memberikan komen positif bagi video yang dimuat naik oleh pelakon ini.

Terbaik kak

Part menyesal tu paling win

Hidayah milik Allah

 

Sumber: https://www.instagram.com/khiriah17/

Tinggalkan Komen

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: